tirsdag den 24. april 2012

Knækbrød.. mmm


Da jeg var hjemme i weekenden, lavede min dejlige mor og jeg knækbrød. Det smager simpelthen så godt og jeg elsker at have det med i skole. Det ligger så let i maven :-)

Her får I vores opskrift:
Ingredienser:
§ 1 dl havregryn
§  1 dl sesamfrø
§  1 dl hørfrø
§  1 dl solsikkerkerner
§  1 dl græskarkerner
§  3,5 dl hvedemel
§  1 tsk. bagepulver
§  2,5 tsk. salt
§  2 dl vand
§  1,25 dl olie
Fremgangsmåde:
1.     Rør havregryn, sesamfrø, hørfrø, solsikkerkerner, græskarkerner, hvedemel, bagepulver og salt sammen i en skål.
2.     Tilsæt vand og olie, og rør dejen godt sammen.
3.     Læg et stykke bagepapir på bordet foran dig, hæld halvdelen af dejen op på papiret og læg endnu et lag bagepapir ovenpå.
4.     Rul dejen ud mellem de to stykker bagepapir, læg det hele over på en bageplade og fjern det øverste lag papir.
5.     Gør dette 2 gange. 
6.     Skær dejen ud i firkanter  og bag knækbrødene i ca. 15 min. ved 200 grader.

God fornøjelse :-)
Sov godt! Vi blogges!


2 kommentarer:

  1. Jeg elsker hjemmelavet knækbrød!

    xx
    Michelle

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det på helt samme måde, Michelle! :-) Det er bare skønt!

      Knus,
      Najda

      Slet